Ha egy közösség valamilyen problémával kerül szembe (probléma a jelen helyzet és a vágyott állapot közötti különbség), akkor négy féle módon reagálhatunk:

  1. nem teszünk semmit ( fejünket a homokba dugjuk, jó lesz úgy, ahogy volt, majd csak lesz valahogy..)
  2. megkeressük a problémákat és elkezdjük javítgatni a szervezetet
  3. alkalmazkodunk a külső körülményekhez, trendekhez, világhoz stb.
  4. kitűzünk magunknak egy célt és ahhoz keresünk megoldási módokat, lehetőségeket.

Egy szervezetfejlesztési folyamat során egy adott csoporttal dolgozunk hosszabb időn keresztül együtt. A program célja, hogy a civil szervezet munkatársait, önkénteseit végigsegítse egy folyamaton, amelynek során a szervezeti működés tünetei alapján feltárják az okokat, és megkezdődnek a szervezeti változások a szervezetben, a tagok aktív közreműködésével.

A szervezetfejlesztés során:

  • a szervezet munkatársai, önkéntesei végiggondolják a csoport erősségeit, gyengeségeit,
  • átgondolják a szervezeti és egyéni múltjukat a civil szervezet viszonyában, és ez alapján meg tudják fogalmazni a jövőt a külső körülmények figyelembevételével,
  • megfogalmazzák a szervezeti jövőképet és küldetést, valamint az ezekhez kapcsolódó tevékenységeket,
  • A résztvevők feismerik az előrevivő és hátráltató elemeket a csoportműködés mindennapjaiban valamint a szervezeti kultúra elemeit tudatosan alkalmazzák,
  • A résztvevők pozitívan, megoldásokat keresve nézzenek önmagukra, a mindenapokban eléjük kerülő emberekre, helyzetekre, eseményekre.

Elérhetőségek

Levelezési és iroda cím:
1145 Budapest, Thököly út 114/a. 1.em. 4. kaputelefon: 18;
Székhely:
1145 Budapest, Bácskai u. 14/b.; 
Telephely:
9938, Szatta, Fő út 17.;
 
tel: (70) 326 5830;  
fax: (1) 216-7295;
e-mail: tff@tff.hu;
adószám: 18174762-1-42;