Ha egy közösség valamilyen problémával kerül szembe (probléma a jelen helyzet és a vágyott állapot közötti különbség), akkor négy féle módon reagálhatunk:
- nem teszünk semmit ( fejünket a homokba dugjuk, jó lesz úgy, ahogy volt, majd csak lesz valahogy..)
- megkeressük a problémákat és elkezdjük javítgatni a szervezetet
- alkalmazkodunk a külső körülményekhez, trendekhez, világhoz stb.
- kitűzünk magunknak egy célt és ahhoz keresünk megoldási módokat, lehetőségeket.
Szatta település a Tanácsadók a Fenntartható Fejlődésért Egyesülettel együttműködve sikeresen pályázott a TÁMOP „Egészségre nevelő és szemléletformáló életmód programok – lokális színterek” című pályázati kiírásra a „Szemléletformáló és egészséges életmódra nevelő programsorozat az Őrségben” című pályázatával.
Az örömtréninget dr. Vidovszky Gábor pszichiáter fejlesztette ki 1992-ben. Alapgondolata Seneca tanításán alapszik: nevezetesen, hogy a különböző dolgok nem jók vagy rosszak, hanem egyszerre jók és rosszak Az egyéntől, vagyis viszonyulásától függ, hogy milyennek látja a világot és benne önmagát, az életét.
XVIII. századi tokaji kereskedőház cégére, benne az akkor etikus hozamnak számító 4% ábrázolásával
Belegondolt már abba, hogy a bankja mire fordítja az Ön pénzét?
Jelenleg ha valaki úgy szeretné a pénzét gyarapítani, hogy bizonyos pozitív célokat (környezetvédelmi, vagy szociális kezdeményezések) előtérbe szeretne helyezni és negatív területeket (kizsákmányoló vagy környezetszennyező iparágak, hadipar, stb.) ki szeretne zárni, akkor erre nagyon korlátozott lehetősége van.
Sokszor és sokan döntenek olyan fontos ügyekben, amelyek érintik civil szervezeteink szakmai céljait, szervezeti életét. Polgármesterek, önkormányzati képviselők, az önkormányzat dolgozói, hatóságok képviselői, vállalati döntéshozók, pályázati lebonyolítók döntései meghatározhatják munkánk eredményességét.
Minden szervezet működéséhez szükségesek források. Ezek a források nem csak pénzügyi, hanem emberi-, természetbeni stb. erőforrások is. A források természete szerint belső és külső forrásokat veszünk igénybe, hogy folyamatosan működhessen és fejlődhessen szervezetünk, cégünk.
Az élet alaptörvénye, hogy állandóan változik. A szervezetek, cégek életében a fejlődés, növekedés csak változásokkal együtt képzelhető el. Változik a dolgozók, segítők létszáma, az iroda nagyobb lesz, nagyobb lesz a forgalom, bonyolultabb az irányítási, a kommunikációs, az adminisztratív, a menedzsment rendszer, több pénzt kell kezelni, új szabályokhoz alkalmazkodni, stb, stb. Hosszan sorolhatnánk a szükségszerű változtatásokat.
A képzés célja, hogy a résztvevőket felkészítse a szervezeti, munkahelyi, közösségi és egyéb csoportokban történő közös, hatékony együttműködésre, munkára.
A képzés célja, hogy a résztvevőket felkészítse a munkahelyi, közösségi és egyéb csoportokban történő együttműködésen alapuló, hatékony kommunikáció ismeretére és használatára.